The Infernal Devices
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


The Infernal Devices - фен форум
 
ИндексPortalПоследни снимкиТърсенеРегистрирайте сеВход
Вход
Потребителско име:
Парола:
Искам да влизам автоматично с всяко посещение: 
:: Забравих си паролата!
Лунен календар
CURRENT MOON
Очаквайте
Издателства
Демони: видове и класификация 3186701f -------------------------- Демони: видове и класификация 2444376y -------------------------- Демони: видове и класификация 3186845E -------------------------- Демони: видове и класификация 3217669R -------------------------- Демони: видове и класификация 2450868t
Top posting users this month
No user

 

 Демони: видове и класификация

Go down 
АвторСъобщение
Nuriko
Aдминистратор
Aдминистратор
Nuriko


Брой мнения : 707
Join date : 03.04.2011
Age : 35
Местожителство : Ада

Демони: видове и класификация Empty
ПисанеЗаглавие: Демони: видове и класификация   Демони: видове и класификация EmptyВто Юни 14, 2011 4:36 pm

Демони: видове и класификация


Демонология
Демонологията е клон на теологията. Тя се занимава с изучаването на свръхчовешки същества, които не са богове. Още от времето на Омир демонологията е имала две течения – едното е изучавало духове и същества, които не обитават нашия свят, а другото – тези зли духове, които непрестанно са в контакт с човешката раса.

В демонологията има две основополагащи книги, които са база – “Ключът на цар Соломон” и “Диктионаре Инфернал”. Въпреки че и двете произведения са писани преди векове, те се посочват като образци в областта на класифицирането на демоните.

Особеност на халдейската магия (Вавилон), която в последствие се прехвърля в Гърция, Рим и средновековна Европа, представлява една систематизация от купища всевъзможни демони и божества, които управляват всевъзможни страни от човешката съдба и всеки от които си има свое лично и много съкровено име, произнасянето на което (както и в Египет), има за всеки от демоните/божествата неотменима сила и всъщност в имената е заключена и самата сила на тези демони и божества. От тук идват и всякакви формули и заклинания за най-различни случаи от човешкия живот. Заклинанията и формулите се прозинасяли на глас или се носели в тефилин, т.е. в кожена торбичка, прикрепена с ремък на ръката или на врата в съответствие с разни указания от страна на маговете. Запазените клинообразни надписи на подобни заклинания, назовават главно имена на демони.

От Вавилон и Египет, магията се пренася към евреите (които били изкарали едно халдейско, т.е. вавилонско пленничество), Гърция и Рим.

"Демон" на старогръцки се изписва δαίμονας (démonas) и с него се е означавало персонално, но не много индивидуализирано божество- покровител, което било от низш порядък, пакостливо и незлобливо. Гръцкото понятие ЕУ даймониа- ЩАСТИЕ се извежда етимологически че щастливецът има ДОБЪР ДЕМОН. Идеята за демоните е претърпяла значително развитие, особено по линия на християнството в един по-късен етап от демонската история.

Европейската демонология се заражда през средните векове като раздел на теологията и продължава своето развитие чрез гримоарите.

В демонологията на християните от ранното средновековие (така, както е представена в житията на светците), се разглежда главно дявола, при това като нещо съвсем конкретно. Дяволът - това е врагът, който е способен за достигане на своите собствени цели да приема хиляди образи. Но дяволът не е разглеждан като разрушител и източник на насилие, понеже християните тогава явно повече се плашели от изкушението и това е, което описвали.

Във византийската демонология от същата епоха (преди всичко- Михаил Пселл, 11 в.) , битува идеята за низшите и за висшите демони, като първите са представени като същества, на които възприемат вършенето на добро като нещо естествено, а висшите демони са представени като свирепи и безчувствени. Някои неоплатоници представят демоните като средното звено между хората и бога. Например Vitellio в своя трактат "За природата на демоните" твърди, че демоните са "средни сили" (mediae potestates), че са по-висши от човека и по-низши от ангелите, състоят се от души и тела и са смъртни. Отгласи от неоплатонизма са видни и в ересите на албигойците, сред които битувало вярването, че душите на хората са всъщност демони, които са вложени там, за да вършат свои си престъпления.

Официалната християнска пропаганда за нуждите на църквата създавала два образа на дявола, респ. на демоните. За целите на Инквизицията, демоните и дявола били представяни в ужасяващ облик и вършители на ужасни дела. За целите на борбата с християнските ереси, които често поставяли под въпрос върховенството на бога, като изтъквали властта на дявола и на демоните, на която бог никак не се противопоставял, официалната църква била принудена да изкарва дявола и демоните като смешници, едва ли не без собствена воля да направят каквото и да било, отказвайки да признаят дяволът и демоните като самостоятелен принцип, съществуващ заедно с божествения и паралелен на него.

През 15-17 век е върховият момент на зверствата на Инквизицията. Вниманието на демонолозите вече е насочено не толкова към демоните и дяволите, колкото към техните слуги. Трактатите от този период са запълнени с безкрайни дискусии за възможностите им, за техните реални или мними шабаши, за полети във въздуха (къде с метли, къде без метли) и т.н. През тази епоха вярата в реалното физическо съществуване на демоните и дявола е много вкоренена вече от църквата. От това вече следва и изменение на образа на самия дявол, при което той все повече и повече се превръща от изкусител в кървав тиранин и в палач на Бога, чиито престъпления са необяснимо жестоки.

Някъде през този период на "слугите" на демоните и на дявола почва да се гледа като на "пациенти", които следва да се лекуват чрез екзорсизъм. Идеята принадлежи на Йохан Вир (всъщност още се среща изписано и като Weier, Weyer, Wierus, Piscinarius). Това е човекът, който пръв в демонологията е задал тази гледна точка. В неговия трактат "За лъжите на демоните" (1563г.; КН. II, гл. 15), Вир различава:

1. Магове (magus) - те са предали душите си на дявола и на демоните съзнателно и затова носят пълните последствия за своите действия.

2. Вещици (saga vel lamia) - те са представени като нещастни женици, които са ги подлудили демоните и дяволите.

През 17 век развитието на естествознанието отчасти поразклатило вярата в демоните и дявола, отчасти довело в неговата трансформация в нов образ.

През този период започнали да бъдат възприемани идеите на лондонския лекар Робърт Флад, според който между демоните и планетите има нещо общо, т.е. демоните придобиват образа на космически сили. Те вече са фактор, заложен като част от уредбата на всемира и получават точно същия статут, както и законите на природата. Според въпросния Р. Флад демоните предизвикват да кажем болести, не защото много им се иска да предизвикват болести или защото си умират от омраза по адрес на хората, а защото са включени с тази си роля в системата на Космоса.

Създателят на лютеранството прави много интересна добавка в "характера" на демоните, изхождайки от известното "homo homini lupus еst" (човек за човека е вълк), като обявява, че демоните не могат да се понасят взаимно.


Гоетия

"Легеметон" се състои от 5 части: Goetia, Theurgia Goetia, Ars Almadel, Ars Paulina и Ars Noforia.

В Goetia са изброени 72 зли духове, а също така са описани магическият кръг, триъгълник и основните магически средства, които е използвал в своята магическа практика легендарният цар и маг Соломон. Демоните са точно 72, защото окръжността на пентаграмата (която е 360 градуса), разделена на 5 (броя на върховете на пентаграмата) прави 72.

“Ключът на цар Соломон”
“Ключът на цар Соломон” е анонимен труд от началото или средата на XVII в. и е една от най-популярните книги на демонологията. Освен с това си име произведението е известно и като “Лемегетон”.

Въпреки че се появява на бял свят през XVII век, “Ключът на цар Соломон” със сигурност е писан доста по-рано. Според експерти някои части от книгата са били написани през XVI в., а първата част – тази, в която се описва как митичният владетел е призовавал демоните, пък е още по-стара – от XIV в.

Според легендите книгата е била написана собственоръчно от цар Соломон, но това не отговаря на истината, тъй като по негово време благородническите титли, които са дадени на различните демони, не са съществували. Освен това молитвите към Исус и Светата троица също са били непознати за времето на царуването на цар Соломон.

“Лемегетон” съдържа детайлни описания на злите духове, ритуалите, които всеки човек трябва да знае, ако иска да призове демони и да ги подчини на своята воля. Подробно са описани защитните знаци и ритуали, които да попречат на злия дух да получи контрол над човека и непосредствените действия, които призоваващият (екзорсистът) трябва да изпълни, преди да влезе в контакт с демоните.

Книгата е разделена на 5 основни части – Арс Готия, Арс Теоргия Готия, Арс Паулина, Арс Алмадел, Арс Нотория. Още от първото появяване на “Лемегетон” на бял свят, най-голямо внимание се отделя на първата част – Арс Готия, в която се съдържа описанието на 72 демона, които цар Соломон е призовал и подчинил на своята воля. Освен това точно тук са и подробните описания за магическите ритуали и рисунки за призоваване на злите духове. Освен това в Арс Готия всеки един от 72-та демони получава свой номер и благородническа титла в зависимост от това каква точно позиция в йерархията на Ада заема.

От всички 72 демони, описани в “Ключът на цар Соломон”, седем са поставени по-високо от другите заради своята сила и власт. Те са:

1. Баел – освен че е поставен под номер 1 в Арс Готия, Баел се счита за главния крал на източната част на Ада. Той има 66 легиона от демони на свое подчинение.

2. Буер – Великият президент на Ада, който има на свое раположение 50 легиона с демони.

3. Паймон – единият от кралете на Ада. Най-послушният на Луцифер демон. Може би и заради това той разполага с най-много легиони от демони в целия Ад – цели 200.

4. Белет – могъщият и зловещ крал на Ада, който притежава 85 легиона.

5. Астарот – това е главният принц на Ада. Той има 4 главни демона за лични съветници – Аамон, Пруслас, Барабатос и Рашаверак.

6. Гаап – царят на южната част на Ада, който разполага с 66 легиона от демони.

7. Белиал – единият от принцовете на Ада, който командва 80 легиона от демони. Освен че управлява най-северната част от Ада, Белиал контролира и част от земята, като освен всичко друго командва и наземните зли духове.

<strong>“Диктионаре Инфернал”</strong>
Самото име на книгата – “Речник на Ада”, както и фактът, че е преиздавана многократно от първото си появяване на бял свят през 1818 г., поставят “Диктионаре Инфернал” сред водещите книги в областта на демонологията. Най-популярното издание на произведението е от 1963 г., когато към текста на автора Жак Огюст Симон Колин де Планси, са прибавени и 63 рисунки на демоните.

Книгата дава подробна информация за всичко, което хората са знаели до XIX в. за суеверията и демонологията. Въз основа на тези предания от най-различни култури и религии, авторът обособява наличието на 63 различни демони. Освен по-популярните от 72-та демони на цар Соломон Жак де Планси прибавя в списъка на демонологията и имената на Луцифер, богинята от индийската митология Кали, митичното създание Бехемот и много други.



Астрологията и демоните

Една от най-интересните класификации на демоните безспорно е родена след симбиозата на демонологията с астрологията. Така се ражда демоничният календар, който определя кой демон през кой месец от годината е най-силен.
Подредбата е следната:

януари – Белиал,
февруари – Левиатан (митичното морско чудовище),
март – Сатана,
април – Белхегор,
май – Луцифер,
юни – Берит,
юли – Белзебуб (Велзевул),
август – Астарот,
септември – Тамуз,
октомври – Баал,
ноември – Асмодай,
декември – Молох.

Тези три различни класификации на демоните, с които ви запознахме, със сигурност не могат да претендират, че изчерпват темата. Демонологията е сред най-необятните клонове на теологията в цял свят и поради различните религиозни и народни вярвания е напълно невъзможно да бъде въведена универсална класификация на злите духове.
Върнете се в началото Go down
https://the-infernal-devices.bulgarianforum.net
 
Демони: видове и класификация
Върнете се в началото 
Страница 1 от 1
 Similar topics
-
» Видове вампири
»  Индийските демони ракшаса
» Имена и титли на демони

Права за този форум:Не Можете да отговаряте на темите
The Infernal Devices :: Свръхестественото :: Други другоземци-
Идете на: